söndag 31 januari 2010

Saras Rum

Välkommen in i min lilla hörna!
Okej... Detta är då mitt skrivbord som jag dubbat till Alkemibordet. Det är en samling av diverse flaskor, gamla böcker och annat smått, gott och underligt som jag samlat på mig (att jag gillar loppisar kommer som en stor överraskning, eller hur?).

En närbild på en av böckerna och en egentillverkad mask i papier maché (en annan liten hobby jag har).

Här har min provdocka, som jag annars använder för att sy medeltidskläder, fått ett annat dekorativt syfte.


Mitt enda fönster (trots att jag har två rum), där jag har en smidesljusstake och två hjorthuvuden i gjutjärn.



Under fejkpälsen döljer sig en kista som är mitt sommarprojekt! Just nu är den målad med stora, mindre tilltalande, blommor. Även om det är svårt att se har jag också en koffert (inköpt på Mio), en lykta tillverkad av trä och grisblåsa samt en fantastiskt snygg våg.


Okej, min lilla "sjöhörna" med jordglob av äldremodell, karta, en hopfällbar kikare av 1700-talsmodell (Mio), samt en äldre kompass. Dessutom har jag en miniatyrmodell av Stonehenge (som jag köpte när jag var på Irland... kunde inte låta bli).


Jag tenderar också att samla på böcker (fick dock inte knäppa mina bokhyllor... tydligen är för kaotiska för att någonsin fångas på bild. Själv lever jag efter mottot: "Ordning är till för medelmåttor. Genier behärskar även kaos."... Kör också med "En dammråtta i hörnet är enbart ett bevis på att man haft någonting bättre för sig"). Istället för mina bokhyllor knäpptes en hög med böcker som staplats på golvet ur dekorativt syfte... det faktum att de inte får plats i bokhyllorna är irrelevant ;)

Här har jag då en liten bokhörna/vikingaskeppsförvarning. Dessutom kan man skymta mitt tafatta försök till att sy en medeltida fana. Hade ingen riktig plats för denna så jag hängde den på mitt, för tillfället, enda svärd.

En äldre bild av min spegel och mina senare inköpta hyllor (i barockstil).

En kista som jag fått av mamma och pappa. Med några böcker.



Denna bilden är på en av mina mantlar. För tillfället hänger denna på min garderobsdörr som en påminnelse om att den kräver lite lagning... Den har hängt där sedan vi kom tillbaka från medeltidsveckan. I Augusti.


Detta är då nytillskottet i rummet. Eftersom jag behöver någonstans lugnt att sitta och arbeta fick det härliga slagbordet jag fyndade tas fram för att agera skrivbord. Det finns lite dåligt med utrymme på mitt ordinarie skrivbord...
Jupp, det var en snabb titt på mitt rum... Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och lämna tillbaka datorn till modern. Haré gött!