söndag 31 januari 2010

Katthus och Hundhus

Mina katter har två egna hus på altanen som de kan ligga i när de väntar på att få komma in. Sommartid händer det att de ligger ute hela nätterna.

Här öppnar jag dörren och kommer in till hundarnas hus eller rättare sagt till hundarnas rum, där jag trimmar.
Inne i hundrummet har jag min valphage som jag köpt från Kultorps Pressgjuteri, den är helt suverän. Även de lägre sektionerna ute köpte jag därifrån. Det bästa där är att man kan mått-beställa. Under här ser ni hur den ser ut ihopsatt. Detta görs med enkla klammer.Ut genom lya luckan kan sedan hundarna gå ut och in som de vill. De få gånger ingen är hemma vill jag inte att hundarna skall vara inne om det skulle brinna - Jag är panisk rädd för det.
Här ser ni hur de kommer ut och går in. Sommartid har jag hela dörren öppen men vintertid är det Lyaluckan som gäller.
Det är en ordentlig inhängnad och ute finns även en jättestor koja som de kan springa in och ut i samt lite andra saker att roa sig med. Massor av stora älgben ligger även strödda ute så det ser ut som en dinousarie avlivats där.
Australisk terrier är en dålig hund att vara ute ensam och står då alldeles ledsna och tittar på en så det är omöjligt att lämna dem där om man själv är ute, då vill de också vara ute med oss. Normalt är de ute på tomten.Jag har även dessa hund gårdar från sundsvalls stängsel ute på baksidan ifall någon tjej löper. Då står killarna utanför och friar...
Hundbadet har jag i källaren.